زمان بندی تغذیه bgcolor="#ebf1f7" background="/weblog/theme-desiner/01/1.gif">
نوشته شده توسط : علی
آپلود عکس" border="0">

پرورش عضله به جریان یکنواخت مواد غذایی و کاری ها احتیاج دارد، این جریان را با کم خوردن غذا، اما در دفعات بیشتر حفظ کنید. زمان وعده های  غذایی قبل و بعد از تمرینات بدنی و ترکیبی از خوردن کربوهیدرات ها و پروتئین، فعالیت آنزیم ها و هورمون هایی که سبب رشد عضله می شوند را افزایش می دهد.

فرض کنید شما قصد دارید هر روز به مدت 2 ساعت و نیم غذا بخورید و وقت تمام وعده های غذایی را برای تمرینات بدنی نیاز دارید. با دنبال کردن برنامه ی غذایی بدن سازی نه تنها شما بهتر و خوب تر غذا خواهید خورد، بلکه فعالیت هورمون ها و آنزیم هایی را که در پرورش عضله مؤثر هستند و نیز ذخایر گلیکوژن و سوخت آن را افزایش می دهید و بدنتان را در بهترین موقعیت پرورش عضله قرار می دهید.

تحقیقات زیادی نشان می دهند که مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین به صورت ترکیبی، قبل و بعد از ورزش تأثیرات شگفت انگیزی را روی پرورش عضله دارند.

خوردن کمتر اما با وعده های غذایی بیشتر در زمان مناسب میتواند نتایج رضایت بخشی را در پرورش عضله داشته باشد. تکرار وعده های غذایی، انرژی بدن را حفظ نموده و مواد غذایی لازم را تأمین می کند و به تداوم رشد و پرورش ماهیچه های بدنتان کمک می کند. خوردن غذا روزانه به مدت 2 ساعت و نیم و حدود 5 یا 6 مرتبه راه بسیار مؤثری برای مصرف مواد غذایی بدن شما می باشد.

تکرار وعده های غذایی، کالری مورد نیاز بدنتان را تأمین می کند به طوری که بتوانید چند ساعت بیشتر کار سنگین انجام دهید. وقتی شما به رستوران رفته و غذای سنگین می خورید، بدنتان نمی تواند به راحتی تمام کالری ها و مواد مقوی غذا را به طور مؤثر جذب کند.از این رو بدن مواد موجود در آن غذا را تا جایی که قادر است استفاده کرده و اضافی کالری ها را به عنوان چربی انباشته می کند. زیرا دستگاه گوارشی تنها قادر است مقدار معینی از مواد غذایی مانند کلسیم و پروتئین را جذب کند و مازاد آن بدون استفاده از بدن دفع می شود. شما باید مواد غذایی را زمانی که عضلات شما به اسیدآمینه و کربوهیدرات ها برای اصلاح بافت ها و دوباره پر کردن گلیکوژن برای سوخت عضلات نیاز دارید، مصرف کنید. برای حفض و نگه داری این مجموعه طبق یک برنامه ی غذایی جدول بندی شده به طور چند وعده ای عمل کنید. گرسنگی نشانه ی این است که بدن شما در موقع لزوم به دنبال خوراکی های خام و ... به جز تره بار و سبزیجات می گردد. بدن شروع  به پیدا کردن مواد غذایی می کند تا نیازهای اولیه را برای تجزیه ی بافت بر طرف کند.

اگر شما سعی دارید چربی بدنتان را آب کنید، حفظ متابولیسم، سرعت بدن را بالا می برد. با غذا خوردن چند مرتبه در طی روز مخصوصا مصرف کربوهیدرات ها و غذاهای کم چرب سرعت بدن بالا می رود.





:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
♥ بـــاران ♥ در تاریخ : 1393/9/18/2 - - گفته است :
سلام بازم ممنونم از لطفی ک داشتین بهم ...
اهنگ این وبتون خیلی باحاله کلی ب ادم انرژی میده
پاسخ: ما اینیم دیگه!


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: